Zamieszczone przez radekgw
[O1] Silnik się przegrzewa, ogrzewanie nie działa - 1,6/74kW
Zwiń
X
-
[O1] Silnik się przegrzewa, ogrzewanie nie działa - 1,6/74kW
Dzień dobry,
Szukałem w archiwum forum, ale nie znalazłem podobnej opisanej sytuacji, więc pytam.
Objawy są takie:
- silnik mimo mrozów dość szybko się nagrzewa, po czym się przegrzewa, wskaźnik dochodzi do czerwonego pola, a nawet włącza się alarm
- z ogrzewania kabiny leci zimne powietrze
- w zbiorniku wyrównawczym ciecz ma (chyba) normalną barwę, nie gotuje się
- po wyłączeniu silnika, przy delikatnym otwieraniu zbiornika wyrównawczego słychać tylko lekki syk, poziom cieczy w zbiorniku unosi się, ale nie kipi.
"Znajomy-znajomego", mechanik, przez telefon ocenił, że to może być pompa wodna. Podobno te pompy czasami tak mają, że oś się kręci, a wirnik się zaciera i stoi.
Inna wersja to uszkodzony termostat (chociaż wtedy chyba, przy działającym małym obiegu, działałoby również ogrzewanie kabiny, prawda?) albo uszczelka pod głowicą.
Co obstawiacie?
Pozdrawiam
KubaP
-
-
Może być rzeczywiście pompa. Sprawdź ręką, (tylko ostrożnie żebyś się nie poparzył) rury z płynem chłodzącym do chłodnicy, silnika zbiornika itp. Jeżeli są gdzieś zimne to prawdopodobnie pompa siadła albo coś gdzieś zatkane, załamany wąż ale to mniej prawdopodobne. Uszczelka pod głowicą to też mało prawdopodobne w Twoim przypadku. Terostat? Raczej też nie bo jak się zepsuje to się otwiera na full i miałbyś niedogrzane autko. A ile masz zrobione km od wymiany pompy?Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Owroneprzy rozrzadzie obowiazkowo sie wymienia pape
Poza sugestiami wyżej, nie mam pomysłu.Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.
Komentarz
-
-
Bardzo dziękuję.
I tak jestem zdany na mechanika (słabo się znam i nie jestem w stanie zweryfikować tego co mówi), więc zobaczę w poniedziałek w warsztacie.
Chociaż mówiąc szczerze konieczność wykłócania się o gwarancyjną wymianę dopiero co wymienionej pompy trochę mnie mrozi, to zawsze upierdliwe.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Space99a wogóle to o jakim aucie i silniku rozmawiacie? Bo kolega nic nie napisał a i w opisie nie ma
[ Dodano: Sob 04 Gru, 10 16:58 ]
KubaP, a tak w ogóle to niech Cię ktoś podholuje do tego mechanika bo jak masz daleko to sobie załatwisz silnik. Poza tym to będzie lepiej wyglądało w przypadku roszczeń gwarancyjnych.Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JeżykZamieszczone przez Space99a wogóle to o jakim aucie i silniku rozmawiacie? Bo kolega nic nie napisał a i w opisie nie ma
Mi też to wygląda na walniętą pompe wody. Jak będziesz tak jeździł to pokrzywisz głowice o ile juz to nie nastąpiło.
Komentarz
-
-
Powiem Ci małą historię :diabelski_usmiech
Swojego czasu wymieniałem rozrząd i jakimś cudem zapomniałem wymienić pompę borygo I tak jeździłem, jeździłem aż któregoś dnia sobie przypomniałem o tym co zapomniałem. Postanowiłem wymienić pompę. Po wyjęciu starej okazało się że kółko z łopatkami było wyłamane w drobny mak i w zasadzie tylko 1/4 tego kółka pompowała mi płyn. Swoją drogą co za idiota wymyślił plastikowe łopatki!!?? :evil: Szczątki leżały sobie w zagłębieniu pod pompą. Nic się nie grzało itp ale mechanik był pod wrażeniem skąd moje wyczucie :szeroki_usmiech
Do czego zmierzam - nawet mocno skatowana pompa daje radę
Ale w Twoim przypadku to bym obstawiał jak koledzy - walnięty napęd pompy lub.... zapowietrzony układ! Może być tak że masz bąbla powietrza spowodowanego niefachowym odpowietrzaniem (lub brakiem odpowietrzenia tudzież zalania układu byle jak) i pompa tego nie przepchnie za Chiny. Za tą opcją przemawia właśnie zimna nagrzewnica i brak ciśnienia w układzie. I właśnie to bym obstawiał w pierwszej kolejności. Pojedź do DOBREGO mechanika i niechaj Ci sprawdzi.
Komentarz
-
Komentarz